loading...

روز

بازدید : 5499
جمعه 14 مهر 1402 زمان : 18:27

Hourglass design earth flat hourglass illustration minimal shirt design time vector ارتفاع قلعه، این امکان را فراهم میکند تا دامنههای البرز، ساحل دریا، تنکابن و رامسر را به راحتی در یک چرخش 360 درجهای از نظر گذراند. بعلت احتمال طغیان رودخانه ورسک مهندسان تصمیم گرفتند با احداث تونلی در زیر رودخانه ورسک، ترن را از طغیان محافظت کنند و سپس با چرخش در مسیر و صعود به میزان صد متر، ترن روی پل راهآهن ورسک قرارگیرد. مظهر اولی درست زیر یک تخته سنگ بسیار قدیمی دیده می شود که تقریباً ابعادی ۲۰ در ۱۵ متری دارد و روی آن نوشته های به زبان عربی است. تخت مرمری که در این ایوان وجود دارد، با استفاده از زیباترین و مرغوب ترین سنگ های مرمر از معدن های یزد ساخته شده است. همانطور که هتل آرام، بهترین هتل اطراف ماسوله است، رستورانش هم کیفیت بسیار بالایی دارد، تا جایی که این رستوران به غذاهای بسیار باکیفیتاش شهرت یافته است. تنکابن یکی از جاهای دیدنی شمال با درختان سرسبز، آبشارهای تماشایی، رودهای پرآب و روستاهایی سنتی است که شهرت خوبی در کشور ما دارد. بافت شهر ماسوله و خانه های پلکانی آن شهرت جهانی دارد. وی خاطرنشان کرد: دریافت دیپلم و یا پلاک امضا شده توسط دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، عضویت در شبکه روستاهای جهانی و نیز تبدیل شدن به فضایی برای تبادل تجربیات و آموزش ها و در کل یاری رساندن به رشد گردشگری کشور برشی از دستاوردهای این مهم به شمار می آید. اطراف شهرستان شفت را روستاهای زیادی در بر گرفته و جنگل و شالیزار های موجود نیز به زیبایی شفت افزوده اند. به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛نمای زیبای خانه های زرد پلکانی ماسوله با پس زمینه سبز جنگل برای همه شناخته شده است، سفر به این روستای زیبا شما را به اعماق تاریخ ایران میکشاند. در این مطلب سعی کردیم تا یک راهنمای کامل برای سفر به ماسوله به شما ارائه دهیم.

این کاخ اختصاصی بعد از مرمت و بازسازی، تبدیل به موزه برای نگهداری از اشیا باستانی و آثار مشاهیر استان گلستان شده است. ماسوله در پاییز به شهری تبدیل میشود که انگار یک کارتپستال را تماشا میکنید؛ رنگهای پاییزی خودنمایی میکنند و هوای خنک، خبر از زمستانی برفی و بسیار سرد میدهد. در نهایت به زمستان میرسیم؛ به فصلی بسیار سرد و برفی که تقریبا یک ماه از آن یخبندان میشود. چادگان یکی از زیباترین مناطق در نزدیکی اصفهان است که با این شهر ۱۲۸ کیلومتر فاصله دارد و برای سفر یک روزه در زمستان مناسب است. ماسوله یکی زیباترین مناطق ایران برای دور شدن از خستگی های روزمره و آرامش گرفتن در دل طبیعت است. زیرا این ماهی برای تخم ریزی به آب شفاف نیاز دارد. اشاره کرد. در ادامه به شرح مختصر هر کدام از این مناطق دیدنی خواهیم پرداخت. شالیزارهای مناطق اطراف هم با آب این رودخانه آبیاری میشوند. رودخانه ماسوله رودخان از بالادست ماسوله سرچشمه گرفته و از وسط ماسوله به سمت تالاب انزلی روان میشود و شالیزارهای برنج را آبیاری میکند. برای رسیدن به آبشار کوشم باید از شهر ماسوله به سمت جنوب و بعد از آن به سمت جاده ماسوله-ماجلان بروید. برای کسانی که تصمیم به سفر به ماسوله میگیرند، ممکن است بازدید از جاذبههای تاریخی این شهر مهمتر از جاذبههای طبیعیاش باشد. خانههای این شهر از خشت و گل ساخته شدهاند و با قدمزدن در کوچههای این شهر، انگار به گذشتههای دور سفر میکنید. مردم از سراسر جهان برای تماشای این خانهها و قدمزدن در خیابانهای باریک ماسوله به این شهر میآیند. کندلوس میزبان نخستین موزه روستایی جهان نیز هست. با این حال اکنون به علت نبود جهتگیری درست، شکل نگرفتن ساختار سیال، خودمحوری و نیز فقر محتوایی و بعضا وجود حب و بغضها در مراسم این حرکت زیبا خدشهدار شده و گویا اهداف اصلی خود را از یاد برده است.

در پایین این آبشار ۶ متری چند حوضچه کوچک وجود دارد و شما میتوانید در آنها آببازی کنید و یک روز پر از خاطره را برای خود بسازید. آبشارهای خروشان و کوچکوبزرگش که از دل کوههای اطراف سرچشمه میگیرند، فرصت آببازی در کنار خانواده و دوستانتان را فراهم خواهند کرد. شاید در بازدیدتان از ماسوله، دلتان بخواهد سری به روستاهای اطراف بزنید. اگر اهل کمپینگ و اقامت در چادر نیستید، میتوانید قبل از سفر سری به سایت اتاقک زده و با اجاره ویلا گرگان سفری آسوده و بدون دغدغه را داشته باشید. اقامت در ماسوله حسی شبیه سفر در زمان و زندگی در دل طبیعت یک قرن پیش در یک روستای تاریخی است که در هیچ کجای دیگر نمیتوانید مشابه آن را تجربه کنید. اما چند هتل با قیمتهای مناسب وجود دارند که در فصلهای بهار و تابستان باید از مدتها قبل آنها را رزرو کنید. برجی جذاب و تاریخی که چشم انذار زیبایی را در اختیار شما قرار می دهد و با چند راز خود شما را شگفت زده و سرگرم خواهد کرد. این رستوران با معماری بسیار جذاب و غذاهای باکیفیت در فهرست بهترین رستوران های ماسوله قرار دارد. تصور کنید که تماشای آبشار در میان جنگلی رنگارنگ در فصل خزان و قدم زدن روی برگهای خشک چقدر میتواند جذاب و رویایی باشد. پندیره ویسوج یا پنیر سرخشده از آن غذاهای خوشمزهای است که باید در سفرتان به سوباتان امتحانش کنید.

این غذا یک طعم متفاوت دارد که برای درک آن حتما باید یکبار امتحانش کنید. باید بعد از رسیدن به اقامتگاه توریستی «خانه ماسوله» به سمت چپ حرکت کنید. جاهای دیدنی ماسوله شمال فضایی رویایی است که جذابیتش شما را بارها به سمت خود خواهد کشید. ماسولهای که هر خانه، هر کوچه و هر گوشه از طبیعتش دیدنی و بیرقیب است. مگر شما کاری ازاین لازمتر دارید که امروز دریک کاری که این آقا میگوید که اصلاحات مملکت بسته بآن است یک چند روزی صرف وقت بکنید وانرابکمیسیون بفرستید کمیسیون تحقیقات خودرابکند نظامنامه را بنویسد وکمیسیون درآن نظامنامه نظریات خودش را بدهد وبیاورند بمجلس ما نمایندگان مجلس شورایملی دراینجا نسبت بآن نظامنامه واین ماده اظهار نظر بکنیم واین ماده اگربصلاح مملکت بود بگذرد والا چه دیکتاتوری ازاین بالاتر چه خلاف قانونی ازاین بالاتر چه پشت پائی باصول دموکراسی زدن ازاین بالاتر که این مردبیاید اینجا ازمجلس تقاضا بکند که اگر سازمان را درست نکنید من هیچ کاری نمیتوانیم بکنم، چرا؟ در این استان هم از سرسبزی جنگل های شمال لذت میبرید؛ عم از آبی نیلگون دریاچه عظیم خزر آرامش خواهید گرفت. خانه هایی به رنگ زرد که بالکن هایش پر از گل های شمعدانی است و اطرافش را جنگل های سرسبز و کوههای بلند و آبشار های زیبا فرا گرفته اند. ماسوله در تعطیلات تابستان نسبتا هوای خنک و ملایمی دارد و پر از گردشگر است و گل های شمعدانی روی ایوان ها منظره ای زیبا برای عکاسی فراهم میکنند. تعطیلات نوروز شلوغ ترین زمان مسافر پذیر شهر ماسوله است که از ۳ کیلومتری جاده ماسوله، ترافیک بسیار سنگین میشود. • یکی از معروف ترین شهرهای شمالی ایران است. به لطف چشمههای جوشان آب شیرین منطقه، پوشش گیاهی متنوع و سرسبزی در اطراف به وجود آمده است که در کنار هم یکی از زیباترین مناظر طبیعی تمام استان گیلان را میسازند.

زنبورها عسلهایشان را از گیاهان دارویی اطراف روستا تهیه میکنند؛ پس این عسل خاصیت درمانی هم دارد. بازار سنتی شهر لاهیجان بهترین مکان برای خرید موارد روزمره مردم بومی لاهیجان است و برای گردشگران هم میتواند هم فال باشد هم تماشا، یعنی هم از گشتوگذار در یک بازار سنتی و تماشای زندگی مردم لاهیجان لذت ببرند هم سوغاتی و خوراکیهای مختلف برای خودشان و دوستانشان تهیه کنند. در اطراف روستا چشمه های آب زیادی وجود دارد که از دیگر مکان های گردشگری این روستا هستند و معروف ترین آنها چشمه لار محسوب می شود و آب آن بیماری های کلیوی و استخوان را درمان می کند. البته شواهد به دست آمده از شهر سوخته در سیستان و بلوچستان و روایتهای تاریخی بوداییان نشان میدهند که از گذشتههای دور، افراد بسیاری بهدلیل موقعیت جغرافیایی این روستا، برای عبادت به این مکان میآمدهاند.طبق یکی دیگر از فرضیههای موجود، گفته میشود در یکی از مناطق این روستا به نام «شهربت»، آتشکدهای بزرگ وجود داشته که محل تجمع زرتشتیان، قربانگاه و محل زیارت بوده است. در این سایت فهرست کاملی از اقامتگاههای مختلف در مناطق ییلاقی گیلان وجود دارد که میتوانید بر اساس بودجه و تعداد افراد گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. به راحتی میتوانید کوه مارکوه را از روی تابلوها و راهنماهای جاده پیدا کنید. گلهای رنگارنگ و وحشی چشمانتان را به سمت خودشان میکشند و آنقدر همهچیز زیبا و مسحورکننده است که نمیخواهید از تماشایشان دل بکنید.

بعد از رسیدن به هتل روحی به سمت راست بروید و این مسیر را ادامه دهید تا به آبشار برسید. مسیر رسیدن به این آبشار هم پر از زیبایی و چشمههای کوچک و بزرگ است که پیادهروی را برایتان لذتبخش میکند. اگر اهل کوهنوردی هستید، به هیچ وجه بازدید از این آبشار زیبا و مناظر اطرافش را از دست ندهید. بعد از یک ساعت کوهنوردی با شیب ملایم و عبور از چند رودخنه ، به آبشار کوشم میرسید که در انتهای تنگه دره جنگلی ماسوله از یک دیوار سنگی به پایین میریزد این آبشار به ارتفاع ۳۰ متر از بالای دیوار سرازیر شده است. گنبد مخروطی برج به ارتفاع ۱۸ متر بر روی سقف بنا طراحی گردیده است که دارای شیب تندی می باشد. ماسوله با نمای زیبای خانه های پلکانی اش شناخته میشود، در ماسوله سقف هر خانه ، حیاط خانه دیگر است. ماسوله یک شهر کوچک است و اقامتگاههای زیادی ندارد. چشمههای آب گرم چندین رشته را تشکیل میدهند و به چشمههای گوگردی گازدار معروف هستند و در نقاطی مانند جواهرده، کتالم، سادات محله و خود شهر رامسر واقع شدهاند که چشمهها توسط اهالی محلی و توریستها مورد استفاده قرار میگیرند و علاوه بر خاصیت درمانی این چشمهها، طبیعت زیبا و محیطی دیدنی را برای گردشگران فراهم کردهاند و مجموعهٔ هتلهای رامسر، شهرداریهای محلی و بخش خصوصی از طریق ایجاد استخر شنا، دوش و وانهای متعدد، محلهای مناسبی را برای استفاده و استحمام مسافران و مردم محلی ایجاد کردهاند. اتاق کوچک زمستانی که در عقب خانه قرار داد و نور چندانی به آن نمیتابد و در وسط آن کوره ای برای آشپزی و گرم کردن اتاق ساخته اند. در این مطلب همه چیز را برای شما درباره ی روستای فیلبند از جمله راه های دسترسی به آن و بهترین زمان سفر به فیلبند را برایتان مورد بررسی قرار دادیم.

این پارک جنگلی بسیار بزرگ و زیبا پر از درختان فندق، راش، توسکا و گیاهان دارویی است. مسیر جاده ماسوله یکی از زیباترین مناظر طبیعی و جاده های پر پیچ و خم شمال است. این بازار سنتی و رنگارنگ یکی از پرطرفدارترین جاذبههای گردشگری ماسوله است. این مجتمع هم یک بنگاه اقتصادی است که کار برای مردم ناحیه تولید می کند و هم گیاهان دارویی ناحیه را به تمام ایرانیان معرفی می کند. جواهردشت یکی از مرتفعترین روستاهای گیلان است که اگر هوا مهآلود نباشد، تماشای آسمان پر از ستاره چشمان شما را خیره می کند. بااینحال قدمزدن در این بازار همچنان میتواند حالوهوای گذشتهها را برای شما زنده کند. این روستا بین کوههای «سیاهکوه» و «برزهکوه» قرار دارد و پر از مزارع چای چشمنواز است که قدمزدن در آنها تجربهای خاص و متفاوت محسوب می شود. اما با طراحی داخلی زیبایشان تجربهای متفاوت برای مهمانانشان رقم میزنند. غذاهای شهر ماسوله هم از این قاعده مستثنی نیستند و تجربه خوردن آنها در بهترین رستورانهای این شهر، تجربهای است که نباید از دست داد. جالب است بدانید این دشت در بهار با دامنی از گل های زرد پوشیده میشود. اگر به گل شقایق علاقه دارید و از دیدن عکس دشت های شقایق شگفت زده می شوید، باید این نوید را به شما بدهیم که یکی از زیباترین دشت های شقایق در نزدیکی ییلاق دیلمان واقع شده است. استاندار گلستان با اظهار تأُسف از شهادت یکی از محیطبانان استان در پارک ملی گلستان گفت: با عاملان این جنایت برخورد میشود. یکی از زیباترین دیدنی های تنکابن جنگل دو هزار است.

به همين دليل رابسويچ و خانوادهاش حدود دو سال در خانهای در پائين دست پل و در كنار رودخانه زندگی می كردند. کمی جلوتر به سمت خولار بروید و حدود ۲۰۰ متر جلوتر به سمت جاده ماسوله-ماجلان بپیچید. حتما با تجهیزات مناسب به سمت آن حرکت کنید و یک راه بلد هم همراهتان باشد. اگر به رامسر سفر کردید، فراموش نکنید که از این بهشت بی همتا دیدن کنید. این روستا در دهستان کلارستاق غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۴۱ نفر بودهاست. روزتا راهنمای سفر شمال و مرکز رزرواسیون ملی. راهنمای سفر به ماسوله بدون صحبت از بازار محلی آن کامل نمیشود. بدون شک غذاهای محلی شمالی جز بهترین غذاهای ایرانی هستند. رستوران نمونه سنتی برادران روحی بدون شک یکی از بهترین رستورانهای ماسوله به شمار میرود. ساحل زیبای خزر جاذبه اصلی رامسر به شمار میرود. شاتل سواری: اوج هیجان را می توان در شاتل ساحل گیسوم تجربه کرد. مردمان دیلمان نیز همانند مردمان دیگر مناطق دارای فرهنگ و آیین های مختلفی هستند که می توان به نوروز بل اشاره نمود که نخستین روز سال نو در تقویم دیلمی بوده و این جشن نیز دارای رسم و رسومات مختلفی می باشد. رود آلاشت یا لله بند: نیز با حجم آبدهی سالانه ۴۲۶/۵۹ میلیون متر مکعب، پس از طی مسافت ۵۱ کیلومتر به رود تالار متصل میشود. دژ رودخان یا قلعه حسامی نام قلعهای است متعلق به دوره امپراتوری ساسانی که بر فراز ارتفاعات جنگلی شهرستان فومن در روستای رودخان ساخته شده و ۲٫۶ هکتار مساحت و ۶۵ برج و بارو و دیواری به طول ۱۵۰۰ متر دارد.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد اجاره ون برای شمال لطفا از سایت ما دیدن کنید.

Hourglass design earth flat hourglass illustration minimal shirt design time vector ارتفاع قلعه، این امکان را فراهم میکند تا دامنههای البرز، ساحل دریا، تنکابن و رامسر را به راحتی در یک چرخش 360 درجهای از نظر گذراند. بعلت احتمال طغیان رودخانه ورسک مهندسان تصمیم گرفتند با احداث تونلی در زیر رودخانه ورسک، ترن را از طغیان محافظت کنند و سپس با چرخش در مسیر و صعود به میزان صد متر، ترن روی پل راهآهن ورسک قرارگیرد. مظهر اولی درست زیر یک تخته سنگ بسیار قدیمی دیده می شود که تقریباً ابعادی ۲۰ در ۱۵ متری دارد و روی آن نوشته های به زبان عربی است. تخت مرمری که در این ایوان وجود دارد، با استفاده از زیباترین و مرغوب ترین سنگ های مرمر از معدن های یزد ساخته شده است. همانطور که هتل آرام، بهترین هتل اطراف ماسوله است، رستورانش هم کیفیت بسیار بالایی دارد، تا جایی که این رستوران به غذاهای بسیار باکیفیتاش شهرت یافته است. تنکابن یکی از جاهای دیدنی شمال با درختان سرسبز، آبشارهای تماشایی، رودهای پرآب و روستاهایی سنتی است که شهرت خوبی در کشور ما دارد. بافت شهر ماسوله و خانه های پلکانی آن شهرت جهانی دارد. وی خاطرنشان کرد: دریافت دیپلم و یا پلاک امضا شده توسط دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، عضویت در شبکه روستاهای جهانی و نیز تبدیل شدن به فضایی برای تبادل تجربیات و آموزش ها و در کل یاری رساندن به رشد گردشگری کشور برشی از دستاوردهای این مهم به شمار می آید. اطراف شهرستان شفت را روستاهای زیادی در بر گرفته و جنگل و شالیزار های موجود نیز به زیبایی شفت افزوده اند. به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛نمای زیبای خانه های زرد پلکانی ماسوله با پس زمینه سبز جنگل برای همه شناخته شده است، سفر به این روستای زیبا شما را به اعماق تاریخ ایران میکشاند. در این مطلب سعی کردیم تا یک راهنمای کامل برای سفر به ماسوله به شما ارائه دهیم.

این کاخ اختصاصی بعد از مرمت و بازسازی، تبدیل به موزه برای نگهداری از اشیا باستانی و آثار مشاهیر استان گلستان شده است. ماسوله در پاییز به شهری تبدیل میشود که انگار یک کارتپستال را تماشا میکنید؛ رنگهای پاییزی خودنمایی میکنند و هوای خنک، خبر از زمستانی برفی و بسیار سرد میدهد. در نهایت به زمستان میرسیم؛ به فصلی بسیار سرد و برفی که تقریبا یک ماه از آن یخبندان میشود. چادگان یکی از زیباترین مناطق در نزدیکی اصفهان است که با این شهر ۱۲۸ کیلومتر فاصله دارد و برای سفر یک روزه در زمستان مناسب است. ماسوله یکی زیباترین مناطق ایران برای دور شدن از خستگی های روزمره و آرامش گرفتن در دل طبیعت است. زیرا این ماهی برای تخم ریزی به آب شفاف نیاز دارد. اشاره کرد. در ادامه به شرح مختصر هر کدام از این مناطق دیدنی خواهیم پرداخت. شالیزارهای مناطق اطراف هم با آب این رودخانه آبیاری میشوند. رودخانه ماسوله رودخان از بالادست ماسوله سرچشمه گرفته و از وسط ماسوله به سمت تالاب انزلی روان میشود و شالیزارهای برنج را آبیاری میکند. برای رسیدن به آبشار کوشم باید از شهر ماسوله به سمت جنوب و بعد از آن به سمت جاده ماسوله-ماجلان بروید. برای کسانی که تصمیم به سفر به ماسوله میگیرند، ممکن است بازدید از جاذبههای تاریخی این شهر مهمتر از جاذبههای طبیعیاش باشد. خانههای این شهر از خشت و گل ساخته شدهاند و با قدمزدن در کوچههای این شهر، انگار به گذشتههای دور سفر میکنید. مردم از سراسر جهان برای تماشای این خانهها و قدمزدن در خیابانهای باریک ماسوله به این شهر میآیند. کندلوس میزبان نخستین موزه روستایی جهان نیز هست. با این حال اکنون به علت نبود جهتگیری درست، شکل نگرفتن ساختار سیال، خودمحوری و نیز فقر محتوایی و بعضا وجود حب و بغضها در مراسم این حرکت زیبا خدشهدار شده و گویا اهداف اصلی خود را از یاد برده است.

در پایین این آبشار ۶ متری چند حوضچه کوچک وجود دارد و شما میتوانید در آنها آببازی کنید و یک روز پر از خاطره را برای خود بسازید. آبشارهای خروشان و کوچکوبزرگش که از دل کوههای اطراف سرچشمه میگیرند، فرصت آببازی در کنار خانواده و دوستانتان را فراهم خواهند کرد. شاید در بازدیدتان از ماسوله، دلتان بخواهد سری به روستاهای اطراف بزنید. اگر اهل کمپینگ و اقامت در چادر نیستید، میتوانید قبل از سفر سری به سایت اتاقک زده و با اجاره ویلا گرگان سفری آسوده و بدون دغدغه را داشته باشید. اقامت در ماسوله حسی شبیه سفر در زمان و زندگی در دل طبیعت یک قرن پیش در یک روستای تاریخی است که در هیچ کجای دیگر نمیتوانید مشابه آن را تجربه کنید. اما چند هتل با قیمتهای مناسب وجود دارند که در فصلهای بهار و تابستان باید از مدتها قبل آنها را رزرو کنید. برجی جذاب و تاریخی که چشم انذار زیبایی را در اختیار شما قرار می دهد و با چند راز خود شما را شگفت زده و سرگرم خواهد کرد. این رستوران با معماری بسیار جذاب و غذاهای باکیفیت در فهرست بهترین رستوران های ماسوله قرار دارد. تصور کنید که تماشای آبشار در میان جنگلی رنگارنگ در فصل خزان و قدم زدن روی برگهای خشک چقدر میتواند جذاب و رویایی باشد. پندیره ویسوج یا پنیر سرخشده از آن غذاهای خوشمزهای است که باید در سفرتان به سوباتان امتحانش کنید.

این غذا یک طعم متفاوت دارد که برای درک آن حتما باید یکبار امتحانش کنید. باید بعد از رسیدن به اقامتگاه توریستی «خانه ماسوله» به سمت چپ حرکت کنید. جاهای دیدنی ماسوله شمال فضایی رویایی است که جذابیتش شما را بارها به سمت خود خواهد کشید. ماسولهای که هر خانه، هر کوچه و هر گوشه از طبیعتش دیدنی و بیرقیب است. مگر شما کاری ازاین لازمتر دارید که امروز دریک کاری که این آقا میگوید که اصلاحات مملکت بسته بآن است یک چند روزی صرف وقت بکنید وانرابکمیسیون بفرستید کمیسیون تحقیقات خودرابکند نظامنامه را بنویسد وکمیسیون درآن نظامنامه نظریات خودش را بدهد وبیاورند بمجلس ما نمایندگان مجلس شورایملی دراینجا نسبت بآن نظامنامه واین ماده اظهار نظر بکنیم واین ماده اگربصلاح مملکت بود بگذرد والا چه دیکتاتوری ازاین بالاتر چه خلاف قانونی ازاین بالاتر چه پشت پائی باصول دموکراسی زدن ازاین بالاتر که این مردبیاید اینجا ازمجلس تقاضا بکند که اگر سازمان را درست نکنید من هیچ کاری نمیتوانیم بکنم، چرا؟ در این استان هم از سرسبزی جنگل های شمال لذت میبرید؛ عم از آبی نیلگون دریاچه عظیم خزر آرامش خواهید گرفت. خانه هایی به رنگ زرد که بالکن هایش پر از گل های شمعدانی است و اطرافش را جنگل های سرسبز و کوههای بلند و آبشار های زیبا فرا گرفته اند. ماسوله در تعطیلات تابستان نسبتا هوای خنک و ملایمی دارد و پر از گردشگر است و گل های شمعدانی روی ایوان ها منظره ای زیبا برای عکاسی فراهم میکنند. تعطیلات نوروز شلوغ ترین زمان مسافر پذیر شهر ماسوله است که از ۳ کیلومتری جاده ماسوله، ترافیک بسیار سنگین میشود. • یکی از معروف ترین شهرهای شمالی ایران است. به لطف چشمههای جوشان آب شیرین منطقه، پوشش گیاهی متنوع و سرسبزی در اطراف به وجود آمده است که در کنار هم یکی از زیباترین مناظر طبیعی تمام استان گیلان را میسازند.

زنبورها عسلهایشان را از گیاهان دارویی اطراف روستا تهیه میکنند؛ پس این عسل خاصیت درمانی هم دارد. بازار سنتی شهر لاهیجان بهترین مکان برای خرید موارد روزمره مردم بومی لاهیجان است و برای گردشگران هم میتواند هم فال باشد هم تماشا، یعنی هم از گشتوگذار در یک بازار سنتی و تماشای زندگی مردم لاهیجان لذت ببرند هم سوغاتی و خوراکیهای مختلف برای خودشان و دوستانشان تهیه کنند. در اطراف روستا چشمه های آب زیادی وجود دارد که از دیگر مکان های گردشگری این روستا هستند و معروف ترین آنها چشمه لار محسوب می شود و آب آن بیماری های کلیوی و استخوان را درمان می کند. البته شواهد به دست آمده از شهر سوخته در سیستان و بلوچستان و روایتهای تاریخی بوداییان نشان میدهند که از گذشتههای دور، افراد بسیاری بهدلیل موقعیت جغرافیایی این روستا، برای عبادت به این مکان میآمدهاند.طبق یکی دیگر از فرضیههای موجود، گفته میشود در یکی از مناطق این روستا به نام «شهربت»، آتشکدهای بزرگ وجود داشته که محل تجمع زرتشتیان، قربانگاه و محل زیارت بوده است. در این سایت فهرست کاملی از اقامتگاههای مختلف در مناطق ییلاقی گیلان وجود دارد که میتوانید بر اساس بودجه و تعداد افراد گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. به راحتی میتوانید کوه مارکوه را از روی تابلوها و راهنماهای جاده پیدا کنید. گلهای رنگارنگ و وحشی چشمانتان را به سمت خودشان میکشند و آنقدر همهچیز زیبا و مسحورکننده است که نمیخواهید از تماشایشان دل بکنید.

بعد از رسیدن به هتل روحی به سمت راست بروید و این مسیر را ادامه دهید تا به آبشار برسید. مسیر رسیدن به این آبشار هم پر از زیبایی و چشمههای کوچک و بزرگ است که پیادهروی را برایتان لذتبخش میکند. اگر اهل کوهنوردی هستید، به هیچ وجه بازدید از این آبشار زیبا و مناظر اطرافش را از دست ندهید. بعد از یک ساعت کوهنوردی با شیب ملایم و عبور از چند رودخنه ، به آبشار کوشم میرسید که در انتهای تنگه دره جنگلی ماسوله از یک دیوار سنگی به پایین میریزد این آبشار به ارتفاع ۳۰ متر از بالای دیوار سرازیر شده است. گنبد مخروطی برج به ارتفاع ۱۸ متر بر روی سقف بنا طراحی گردیده است که دارای شیب تندی می باشد. ماسوله با نمای زیبای خانه های پلکانی اش شناخته میشود، در ماسوله سقف هر خانه ، حیاط خانه دیگر است. ماسوله یک شهر کوچک است و اقامتگاههای زیادی ندارد. چشمههای آب گرم چندین رشته را تشکیل میدهند و به چشمههای گوگردی گازدار معروف هستند و در نقاطی مانند جواهرده، کتالم، سادات محله و خود شهر رامسر واقع شدهاند که چشمهها توسط اهالی محلی و توریستها مورد استفاده قرار میگیرند و علاوه بر خاصیت درمانی این چشمهها، طبیعت زیبا و محیطی دیدنی را برای گردشگران فراهم کردهاند و مجموعهٔ هتلهای رامسر، شهرداریهای محلی و بخش خصوصی از طریق ایجاد استخر شنا، دوش و وانهای متعدد، محلهای مناسبی را برای استفاده و استحمام مسافران و مردم محلی ایجاد کردهاند. اتاق کوچک زمستانی که در عقب خانه قرار داد و نور چندانی به آن نمیتابد و در وسط آن کوره ای برای آشپزی و گرم کردن اتاق ساخته اند. در این مطلب همه چیز را برای شما درباره ی روستای فیلبند از جمله راه های دسترسی به آن و بهترین زمان سفر به فیلبند را برایتان مورد بررسی قرار دادیم.

این پارک جنگلی بسیار بزرگ و زیبا پر از درختان فندق، راش، توسکا و گیاهان دارویی است. مسیر جاده ماسوله یکی از زیباترین مناظر طبیعی و جاده های پر پیچ و خم شمال است. این بازار سنتی و رنگارنگ یکی از پرطرفدارترین جاذبههای گردشگری ماسوله است. این مجتمع هم یک بنگاه اقتصادی است که کار برای مردم ناحیه تولید می کند و هم گیاهان دارویی ناحیه را به تمام ایرانیان معرفی می کند. جواهردشت یکی از مرتفعترین روستاهای گیلان است که اگر هوا مهآلود نباشد، تماشای آسمان پر از ستاره چشمان شما را خیره می کند. بااینحال قدمزدن در این بازار همچنان میتواند حالوهوای گذشتهها را برای شما زنده کند. این روستا بین کوههای «سیاهکوه» و «برزهکوه» قرار دارد و پر از مزارع چای چشمنواز است که قدمزدن در آنها تجربهای خاص و متفاوت محسوب می شود. اما با طراحی داخلی زیبایشان تجربهای متفاوت برای مهمانانشان رقم میزنند. غذاهای شهر ماسوله هم از این قاعده مستثنی نیستند و تجربه خوردن آنها در بهترین رستورانهای این شهر، تجربهای است که نباید از دست داد. جالب است بدانید این دشت در بهار با دامنی از گل های زرد پوشیده میشود. اگر به گل شقایق علاقه دارید و از دیدن عکس دشت های شقایق شگفت زده می شوید، باید این نوید را به شما بدهیم که یکی از زیباترین دشت های شقایق در نزدیکی ییلاق دیلمان واقع شده است. استاندار گلستان با اظهار تأُسف از شهادت یکی از محیطبانان استان در پارک ملی گلستان گفت: با عاملان این جنایت برخورد میشود. یکی از زیباترین دیدنی های تنکابن جنگل دو هزار است.

به همين دليل رابسويچ و خانوادهاش حدود دو سال در خانهای در پائين دست پل و در كنار رودخانه زندگی می كردند. کمی جلوتر به سمت خولار بروید و حدود ۲۰۰ متر جلوتر به سمت جاده ماسوله-ماجلان بپیچید. حتما با تجهیزات مناسب به سمت آن حرکت کنید و یک راه بلد هم همراهتان باشد. اگر به رامسر سفر کردید، فراموش نکنید که از این بهشت بی همتا دیدن کنید. این روستا در دهستان کلارستاق غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۴۱ نفر بودهاست. روزتا راهنمای سفر شمال و مرکز رزرواسیون ملی. راهنمای سفر به ماسوله بدون صحبت از بازار محلی آن کامل نمیشود. بدون شک غذاهای محلی شمالی جز بهترین غذاهای ایرانی هستند. رستوران نمونه سنتی برادران روحی بدون شک یکی از بهترین رستورانهای ماسوله به شمار میرود. ساحل زیبای خزر جاذبه اصلی رامسر به شمار میرود. شاتل سواری: اوج هیجان را می توان در شاتل ساحل گیسوم تجربه کرد. مردمان دیلمان نیز همانند مردمان دیگر مناطق دارای فرهنگ و آیین های مختلفی هستند که می توان به نوروز بل اشاره نمود که نخستین روز سال نو در تقویم دیلمی بوده و این جشن نیز دارای رسم و رسومات مختلفی می باشد. رود آلاشت یا لله بند: نیز با حجم آبدهی سالانه ۴۲۶/۵۹ میلیون متر مکعب، پس از طی مسافت ۵۱ کیلومتر به رود تالار متصل میشود. دژ رودخان یا قلعه حسامی نام قلعهای است متعلق به دوره امپراتوری ساسانی که بر فراز ارتفاعات جنگلی شهرستان فومن در روستای رودخان ساخته شده و ۲٫۶ هکتار مساحت و ۶۵ برج و بارو و دیواری به طول ۱۵۰۰ متر دارد.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد اجاره ون برای شمال لطفا از سایت ما دیدن کنید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 574
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 896
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 575
  • بازدید ماه : 23725
  • بازدید سال : 123163
  • بازدید کلی : 421911
  • کدهای اختصاصی